Pressrelease 2017-10-13: Orasolv rekryterar CFO

Orasolv har anställt Mikael Lind som CFO. Mikael kommer senast från rollen som Redovisningschef på Memira. Mikael tillträder sin nya tjänst den 1 januari 2018.

”Orasolv har haft en stark tillväxt under flera år och förutsättningarna är goda för fortsätt tillväxt, såväl organisk som genom förvärv. Med tillväxt kommer också utmaningar och ökat kompetensbehov. Mikael har precis den kompetens och erfarenhet som krävs för att leda och utveckla företagets ekonomifunktion, vilket är en viktig förutsättning för att vi ska kunna förvärva och integrera kliniker i den takt vi önskar”, säger Orasolvs VD Michael Lagerbäck.

I och med rekryteringen av Mikael så lämnar nuvarande CFO, Birgitta Lönnberg, sin befattning. Birgitta har gjort ett utmärkt arbete och utvecklat bolagets redovisning. Under Birgittas tid har bolaget gått över till IFRS redovisning för koncernen. Vi riktar ett stort tack till Birgitta för hennes fina insatser.

_______________________________

Stockholm den 13 oktober 2017

ORASOLV AB (publ)

Verkställande Direktören